En riktigt bra helg

Ja, en riktigt bra helg, det har jag verkligen haft! Vi hade en långhelg som började efter lunch på torsdagen. Då intog Jan-E, Johanna, Henke, Malin och jag varsin plats i vår lilla Saab och gav oss ut på vår lilla road trip (eller som vi föredrog att kalla den: load tlip). Vi styrde kosan mot söder och vårt första mål: Svarta Galtens lajvby utanför Karlskoga. Det var nämligen så att just den här helgen råkade det vara ett lajv där, som Suss skulle på. Så två flugor i en smäll, vi träffade Suss och kikade på byn som några av oss ska spendera några julidagar i. Jättekul att få återse fina Suss igen! Det blir ju inte så ofta nu för tiden... Kul att se lajvbyn också, och alla som höll på att förbereda inför helgens lajv. Det fladdrade lite av längtan i magtrakterna :)

     
En liten del av byn i skogen.                   Min Suss!

Efter ett födointag var det dags att fortsätta vår färd mot Karlskoga. Vi hittade utan några större problem till Karlskogas folkhögskola (som vi nu vet består av röda och platta hus) där vi träffade Ruden. Hurra! Vi fick våra rum och medan de andra begav sig till valborgsfirandet vi hembygdsgården precis bredvis skolan (vilket lustigt nog ingen på skolan verkar veta finns där...) lagade Ruden och jag lite mat. Jag fick också nöjet att träffa Widar, en trevlig prick som bor på Rudens internat. Efter hand började de andra komma tillbaka. Även Jan-E:s kusin Johan anslöt sig. Ja, så blev det kväll och nästan det enda jag minns är att jag skrattade kolossalt mycket. Jag var en smula övertrött... Kul första intryck både Widar och Johan måste fått av mig :P

Nästa dag var det tidig frukost och matsäcksfixande innan vi tog itu med promenaden till Bodaborg. På Bodaborg var vi sedan i sju timmar. Det var riktigt roliga sju timmar! Jag har aldrig förut varit på Bodaborg och jag blev glatt överaskad! Det var lite som Fångarna på Fortet men hela laget på en gång. Vi delade upp oss så att Ruden, Widar, Henke och jag var i ett lag och Malin, Johanna och Jan-E i ett annat. Vi sprang runt i en stor byggnad och gjorde olika banor. Det var en hel del klurigheter, både fysiskt och psykiskt. Och ett evinnerligt krypande! Man fick verkligen ta i ganska mycket, så när det hela var över var vi helt slut och fulla av begynnande blåmärken...



Vi släpade oss iväg till en pizzeria där vi satt ett bra tag och samlade krafterna åter. Efter ett tag var det dags för bio. Vi såg Wolverine. Den var inte så bra som jag hade hoppats på får jag väl erkänna... Det var lite för mycket action och lite för snygga moves. Det kändes som att alla i filmen var lite über. Men Gambit var jag nöjd med, förutom att jag saknade hans lite franska brytning... Nåja, trevlig film ändå :) Och en mycket lyckad dag, var vi alla rörande överens om!

Dagen efter var det dags för de andra (Malin, Henke, Johanna och Jan-E) att ge sig iväg hemåt igen, medan jag skulle stanna kvar lite längre. Det blev en väldigt lugn och skön dag, precis vad man behövde efter gårdagen. Jag fick en liten rundtur på skolan (nu vet jag precis var Ruden är när han säger att han är i mediacentret ^^). Mot kvällen såg vi X-men 1.5, sen lite kvällste och allmänt prat om språk och annat skoj. En väldigt nice kväll, förutom att Widar fick en otäck smäll mot huvudet. Men han verkar ha klarat sig... Sen bidde det hjärtvärmande prat med Ruden :)

Dagen efter var det tidigt upp ur sängen för min del, eftersom jag skulle bege mig hem igen. Eller i alla fall till Gagnef. Så en rask promenade, en bussfärd och fyra tåg senare var jag i Gagnef där Erica, Erik, Malin, Henke, Johanna och jag hälsade på hos Helena med familj. Ett fint hus har de :) Och god matt fick vi. Vi passade också på att ta en sväng på Tulavippan, en stor loppis. Det var farligt och jag fick skärpa mig mer än en gång för att inte köpa en massa trevliga prylar. Jag tillät mig dock att köpa Vem kan trösta Knyttet? och ett Yakari-album. Efter det åkte vi och hälsade på i Helenas församling. Det var spännande. En massa barn och tolkning från svenska till finska. Jag är lite studieskadad, så jag satt och observerade lite för mycket hur tolken gjorde :P Det skulle tydligen vara två predikningar, men vi åkte under fikat efter den första. Många av oss var trötta efter helgens eskapader och det var väldigt svårt att fokusera med alla barnljud runtomkring... Trevligt att ha åkt dit ändå, även om det blev lite kort.

Ja, det var den helgen det. Grattis till dig som orkat läsa ända hit ner!

Kommentarer
Postat av: Theresé

grattis till mig, ni verlar haft en helbra helg :) bodaborg skulle jag gärna själv besöka...åkte förbi där i fredags , var du där då? :)) Stor kram!

2009-05-06 @ 19:13:00
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: Marre

ja, grattis till dig! det var i fredags vi var där, tänka sig! kram

2009-05-07 @ 11:45:18
Postat av: Pastor C.

Nu blev jag avis - Bodaborg - det var åratal sen sist!

2009-05-07 @ 12:27:47
URL: http://metalpastor.blogg.se/
Postat av: Sara D

Hejhej!! Jaa, det är kul att läsa din blogg och om hur din load trip gick!! Nu när vi bor långt från varandra vill man veta och kolla ju hur du har det!!:) Jag hittade dig via Ericas blogg. Kraam!

2009-06-02 @ 20:10:36
URL: http://dara.blogg.se/
Postat av: Marre

premiär var det, och kul var det! förstår att du är lite avis ;)

2009-06-02 @ 20:44:33
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Marre

hej, Sara! vad kul att du hittade hit :) jag ska genast ta en titt på din blogg! kram

2009-06-02 @ 20:46:51
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0