Praktiken slut

Det känns lite konstigt... Det jag har sysslat med och haft som fokus i fyra veckor nu, det är slut. Inga fler tolkuppdrag att åka på, nu har jag fått min beskärda del av tolkverkligheten för den här gången. Men jag vill ha mer! Det är väl å andra sidan positivt, jag vet att det är det här jag vill och borde således vara motiverad att fortsätta jobba på med min utbildning i de sju månader jag har kvar. Och jag har ju en praktik i april också att se fram emot.

Jag kan bara instämma i allt det Mina skrev i sitt inlägg. Jag har verkligen lärt mig massor, fått smaka på verklighetens situationer och fått prova på saker som det är svårt att öva på i skolan. Jag har börjat få lite mer hum om min egen tolkroll, den som det är så viktigt att hitta och att ta på sig. Jag är mer än nöjd med min praktikperiod och jag är så tacksam för alla på Uppsalas tolkcentral som har välkomnat mig till deras arbetsplats, guidat mig genom tolkningar, gett mig råd och tips, ja, helt enkelt hjälpt mig på min väg till att bli tolk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0