Sleepless in Stockholm

Jag sitter nu i Stockholm, närmare bestämt på Skanstulls vandrarhem, och kan inte sova. Förklaring kommer...

Igår morse åkte jag till Stockholm och till min mini-praktik. Det var grymt intressant och lärorikt. Kul också att inse att man faktiskt har utvecklats lite :) Även Malines var där, vilket var trevligt. Fick lite guidning till mitt vandrarhem sen på kvällen, checkade in, handlade lite mat, åt och gick och la mig. Jag var ganska trött efter att ha gått upp obehagligt tidigt på morgonen och haft koncentrationen väldigt på under hela eftermiddagen. Men jag sov inte så hemskt bra. Grejen är nämligen den att jag delar mitt rum med tre andra. Två killar och en äldre herre. De var inte där knappt alls under min vakna tid, de kom någon gång på natten. Men det har gjort att jag inte sovit särskilt djupt... För det första blir jag inte så avslappnad av att sova i samma rum som okända människor. För det andra har den här äldre herren låtit konstant. Han inte bara snarkar, han stönar, fiser, vrider och vänder på sig. pratar i sömnen... Pratet har mest varit otydligt mummel som jag inte fäst mig så mycket vid, men när han senast pratade hörde jag allt för tydligt vad han sa: "kuken i fittan". Jaha, gissa om jag sedan låg klarvaken... Jag bestämde mig ganska snabbt för att det inte längre var någon idé att försöka sova, så jag lämnade rummet. Och här är jag nu och klockan är inte ens sju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0