En liten sammanfattning

Ja, jag tänkte att jag tänkte ta och sammanfatta den gågna veckan lite. Det har ju varit mycket nytt, mycket spännande att prova på i tolkväg. Huvudet har varit fullt av nya intryck varje dag och jag har ofta varit ganska trött när jag kommit hem. Men det har ju så klart varit värt det! Boendet har också funkat bra, jag är väldigt tacksam att D ville hyra ut sin lägenhet till mig! Skönt med ett ordentligt kök och eget badrum. Lite skumt i början att bo i någon annans hem, men man vänjer ju sig vid det mesta :) Lite hemlängtan har det ju dock blivit, men jag har pratat med Jan-E varje dag på telefon. Även Malin fick jag mig ett litet snack med häromdagen, det var trevligt.  Under helgen har jag passat på att njuta av ledigheten, har tagit det lungt, hälsat på en kompis, gått i kyrkan och ätit med ett par gamla bekanta. Jag har till och med lyckats skriva ett svar på ett brev som jag fick för nästan ett halvår sedan.  Vad gäller själva Uppsala har jag faktiskt börjat lära mig hitta i stan. Och mina handledare är jättebra och de kommer med mycket konstruktiv kritik. Att vara på tolkcentralen är jättetrevligt, alla är så sjysta :)

Ja, jag vet ärligt talat inte om jag just nu kan ha det så mycket bättre faktiskt. Jag är nöjd. Nu får vi se hur nästa vecka blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0