Oväntad söndag

Tja, det var ju inte oväntat att det blev söndag idag, men dagens innehåll var desto mer oväntat. Jag började dagen med att ta mig till Pingstkyrkan som ligger mitt i centrala Uppsala. Det är ju alltid lite smånervöst att befinna sig på en plats där man inte känner en enda människa, men när det gäller kyrkan är det inte riktigt samma sak. Visst, det är ju lite nervöst, man vet inte hur det funkar på ett nytt ställe alla gånger och det känns ju alltid tryggare med någon man känner, men man känner sig ändå på något sätt hemma. Man är där av mer eller mindre samma orsak som alla andra och man har något gemensamt med de som är där. För även om det låter lite klyschigt så är vi alla syskon!

Ja, som sagt, jag gick till kyrkan. När alla hade satt sig tillrätta och jag trodde att mötet skulle börja var det en man som ställde sig på scenen och förklarade att det idag skulle ske en TV-inspelning. Jaha ja, det förklarade ju TV-kamerorna... Tydligen är det så att de ska sända fyra gudstjänster från Uppsalas Pingstkyrka på SVT 2 med start 8 november. Predikningar och annat hade redan filmats så idag skulle de filma in sång till de fyra gudstjänsterna. Vi fick dock börja med en omplacering så att filmandet skulle funka utan att såg för tomt ut i lokalen. Ja, sen var det i princip bara att sjunga en massa härliga låtar.

Jag njöt verkligen! Massa go'a sånger, underbar gospelkör och riktigt bra komp (speciellt kompet till O, store Gud, helt underbart!). Det gav mig jättemycket och det spelade liksom ingen roll att det var TV-kameror, ett par omtagningar och lite organiserande. Ja, tänk vad underbart att man kan få lovsjunga Gud tillsammans! Men det var ju lite oväntat att få hamna mitt i en TV-inspelning... Ska hålla utkik efter det här i TV-tablån 8 november :)

Något annat som faktiskt var ännu mer oväntat och oerhört glädjande var att Amanda och Maria Holm också var där i kyrkan! Det var väldigt överaskande att stöta på ett par gamla boråsare just där och då. Vi var alla riktigt glada över den oväntade återföreningen och bestämde oss för att äta tillsammans efter gudstjänsten. Hur trevligt som helst! Vi satt och pratade om allt möjligt, mest om hur vi har det nu och vad som händer i våra liv. Jag känner mig ju grymt ouppdaterad när jag är så långt från min gamla hemstad... Hur gött som helst att dela lite tid med de go'ingarna! Men till slut var vi ju tvugna att skiljas åt. Dock kanske jag kommer få träffa Amanda någon mer gång innan praktiken är slut, hon har nämligen börjat plugga i Uppsala. Tänka sig...!

Egentligen hade jag tänkt att jag skulle åka ut till Hågadalen (ett naturreservat) för att få mig en stund ute i naturen, det är så himla härligt. Men nu blev det inte så, tiden rann liksom iväg. Men det gör inte så mycket, jag har verkligen haft en härlig eftermiddag :)

JAg har märkt att det är lite fotobrist på min blogg för tillfället... Jag får väl erkänna att jag varit ganska dålig på att ta med mig kameran den senaste tiden. Det är ju lite synd... Jag ångrade det bl.a. imorse när jag kom ut i strålande solsken och när lönnarna stod där i sina härliga höstfärger. Nåja, jag ska försöka bättra mig lite på den fronten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0