Chester t.o.r.

Som jag tidigare nämnde har jag tagit en tur till England, till Chester närmare bestämt. Det är trevlig liten stad en bit utanför Liverpool och där besannades de flesta av mina förutfattade meningar om Storbritannien, på gott och ont. Det hela började egentligen för ganska länge sedan, för lite drygt ett år sedan tror jag, när Johanna var på språkkurs i Chester. Allt sedan dess hade hon längtat efter att få åka tillbaka dit. Till slut blev det så att vi åkte dit alla tre: Johanna, Jan-E och jag.

Vi bodde hos några Johanna kände, Jan-E och jag hos Rick & Elaine och Johanna hos Hillary. Mycket trevliga människor som fick oss att på en gång känna oss välkomna!


Centrala Chester

 

Vi var i Chester från fredag kväll till måndag kväll. Under den tiden hann vi med en hel del trevligheter, bl.a. katedralbesök, födelsedagskalas, filmtittande, småshoppande, pubbesök, hattprovande, ekorrmatande och en del annat kul.

 


Ljuva Johanna

 

Ja, och så fick man ju nytta av sina språkkunskaper. Dock var jag den i trion som hade det svårast att få engelskan att flyta på. I ärlighetens namn blev det lite språkförvirring i min stackars hjärna ibland. Vi pratade ju en del engelska, svenska blev det också sinsemellan ibland, lite teckenspråk dök upp... Så ibland hoppade det ut lite finska ord ur munnen på mig, oftast mitä?

 


Älskade Jan-E

 

Det var jättekul att äntligen få se England! Det var nästan precis som bilden jag fått av England: tegelhus överallt, små engelska, muromgärdade trädgårdar, förvånande dåliga matvanor, jätteartiga engelsmän och tedrickande stup i ett... Dessutom har de löjligt dåligt isolerade hus.


Inne i katedralen

 

Jag hoppas på en nästa gång, starkt. Vi får väl se när det blir...

 


En liten notrad i ett katedralfönster.

 

Som ni ser lägger jag upp lite bilder. Alla hamnar dock inte här på bloggen, jag har som plan att lägga upp ett större antal på min bilddagbok (när jag väl får tummen ur att uppdatera den...).


En klaustrofobisk engelsk hall.

 


Att mata ekorrar i parken var trevligt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka härlig bilder! Ser minsann ut som en fin resa ni gjorde! :)

Många kramar

2009-09-15 @ 12:51:23
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Marre

Tack så mycket :) Ja, en fin resa var det, milt uttryckt!

2009-09-17 @ 14:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0