Bauerbrist och hemlängtan

Nej, inte har det blivit något besök på John Bauers museum. Fortfarande! Men jag håller tummarna för helgen, som ska spenderas i Jönköping. Där emot har jag fått besök. En av mina klassföreståndare var här för att träffa mig och mina handledare. Det blev en trevlig och givande lunch.

Nu har lajvplaneringen tagit lite fart också. Fått rollförslag, haft ett inofficiellt möte med Niclas och dragit processen vidare i mitt huvud. Ser fram emot att få lite tyg i händerna också, få vara lite kreativ. Egentligen behöver jag väl inte nödvändigtvis sy något nytt till det här lajvet, men det är ju väldans trevligt att få pyssla lite.

Annars rullar väl praktiken på. Trivs väldigt fint på tolkcentralen och får åka på en massa intressanta/roliga/utmanande uppdrag. Bra handledare har jag också! Men jag måste nog bli lite duktigare på att lyssna på allt de säger, inte bara på kommentarerna gällande det som kan göras bättre... :P Ja, bra praktik alltså. Förutom att jag börjar få hemlängtan. Förra gången klarade jag mina fyra veckor utan några större problem, men den här gången blev visst inte lika lätt på den fronten. Nåja, nästa vecka åker jag ju faktiskt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0