Skola?

Det känns lite konstigt... Överallt syns tecken på att skolorna börjar och den här speciella ett-nytt-läsår-känslan börjar infinna sig. Saken är bara den att jag inte börjar skolan i höst. Jag är färdig! Jag har gått i skolan sammanlagt 16 år (!), men nu ska jag helt plötsligt inte det längre. Jag ska inte köpa några nya block, sitta på något upprop, studera mitt schema, träffa mina klasskompisar som jag inte sett på hela sommaren... Det har i princip alltid varit så, men nu blir det inget. På sätt och vis saknar jag det.

Men jag har faktiskt funderat på att börja plugga i vår igen. Fast på halvfart och distans. Någon kurs som jag skulle plugga bara och enbart för att jag vill. Vi får se hur hösten blir först innan jag bestämmer mig. Men man kan ju alltid söka och se om man kommer in. Dock har jag aldrig gjort högskoleprovet, så jag får helt och hållet förlita mig på mina gymnasiepoäng, om jag inte bestämmer mig för att göra provet i höst (föga lockande). Jaja, vi får se...

Kommentarer
Postat av: E-K

Men stilren är den!

2010-08-18 @ 16:53:55
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Marre

Om du menar min header, så ja. Men aningen tråkig faktiskt :P

2010-08-19 @ 08:28:15
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Helena

jag saknar också känslan av att köpa nya block och pennor inför skolstarten :) det är så mysigt! men det har jag gjort sen gymnasiet. skolstarten var ju inte samma sak på västanvik..

2010-08-19 @ 16:52:56
Postat av: Marre

Visst var den lite annorlunda på VV, men det var ändå skolstart :) Jag var inne i Leksand igår, samtidigt som det var skolstartsdag för många där. Det märktes verkligen att det var det, det är en lite speciell atmosfär eller vad man ska säga.

2010-08-24 @ 10:52:30
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0