Ett litet "hurra" kan nog vara på sin plats

Ja, nu kan man ju nästan börja slappna av: bilen funkar och jag har jobbat för sista gången i år. Puh, vilken lättnad när jag hörde motorn brumma som den skulle! Vi (läs: Jan-E) bytte batteri och voilà! Den behöver visserligen lite service och lagning här och var, men den går att köra. Och det känns ju väldans bra, med tanke på att vi ska köra ner till Göteborg och Borås i helgen.

Och mitt sista arbetspass för i år är avklarat. Fy, vad skönt. De senaste veckorna har jag jobbat på SDR:s försäljningsavdelning ett par dagar i veckan. Inte ergonomiskt för fem öre, så nu känns kroppen sliten som tusan. Men nu har jag inte några fler jobb inbokade på den här sidan 2011. Ganska skönt faktiskt, man har ju tillräckligt att göra som det är med jul och allt.

Och för den som undrar har det varit kallt idag. Inte skönt att befinna sig ute när det är minst (eller säger man i det här fallet "mest"?) -25 grader!

Det var allt för idag. Är grymt trött, så jag funderar på att gå och lägga mig nu... Och klockan är inte ens halv tio. Nåja, det är bråda tider imorgon! Hämta snowboardar, köpa knäckebröd, äta våfflor, vara med på tomtevinkning... Så det är väl lika bra att vila upp sig. Vi säger så i alla fall, det är säkert jätteansträngande att äta våfflor. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0