Mössköp och sängköp

Ännu en skön dag har förflutit... Jag vaknade utan väckarklocka, lufsade runt i pyjamas så länge jag hade lust med, träffade Robin på Café Bakgården (inte Gårdscafét, vilket jag först föreslog, det ligger i Leksand), gått runt på stan. Trots alla mellandagsreor kom jag hem med bara två julkort (vaddå, de är fina och julkort har man nytta av varje år!) och en mössa, som inte ens var på rea :P Jan-E har nämligen börjat använda min favoritmössa och därigenom töjt ut den. Eftersom jag inte längre kan använde den så köpte jag en till likadan.

I vilket fall blev det inga andra köp, även om jag var sugen på lite grejer. Det känns nämligen som att vi får hålla hårt i slantarna nu, i och med att vi inte har en aning om hur mycket bilen kommer att gå på när (och om) de får lagat den. Dessutom ska vi ju snart flytta och då kommer vi behöva köpa lite nytt, vilket vi redan har börjat med. Idag tjingade jag faktiskt till mig en säng på Blocket. Just nu har vi en 105-säng som vi båda sover i. Det funkar faktiskt förvånansvärt bra, men antagligen beror det till stor del på att sängen är omgärdad av väggar och garderobsbaksida på tre av fyra sidor, så man slipper liksom trilla ner. På det nya stället kommer vi inte ha möjlighet till det, men eftersom vi kommer hyra delvis möblerat tänkte vi använda dubbelsängen som redan finns där. Dock, efter en natt på hotell i Kristinehamn, insåg vi att vi inte vill sova i en 180-säng, det var alldeles för stort och kändes som att vi sov i varsin säng. Så vi bestämde oss för att satsa på en 120-säng när vi har råd. Men så råkade jag titta in på Blocket idag och hittade en 120-säng för en ynka femhundring. Vi slog till! Så nu är det bara dammsugare, hyllor, mattor, bäddmadrass, brevlåda mm mm som ska inhandlas... Då är det lätt att hålla sig från att lägga pengar på saker som man egentligen inte behöver, utan bara vill ha.


I väntan på 159:an.

Ja, och nu hänger jag hemma hos mamma och pappa, som i sin tur hänger någon annanstans... Lugnt och tyst är det i allafall, brorsorna gör inte mycket väsen av sig, till skillnad från när de var små ;) Puh, känns som att det var evigheter sen de stimmad här, och - åh! - vad irriterad tonårs-jag var på dem.


En inte så längre tonårig Marre i ny mössa och ljus som gör en till en blekfis :P

Erhm, mer intressant inlägg än det här behöver man inte leta efter... Men så lever jag inget högintressant liv för tillfället, bara lugnt och skönt för en gångs skull.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tittade på bilderna och bildtexterna innan jag läste hela texten och tänkte: men det där är väl ingen ny mössa, du har ju redan en sån... Sedan förstod jag hur det hela låg till när jag väl läste texten, men fundersam var jag ett tag din luring ;)

2010-12-31 @ 13:04:07
Postat av: Marre

Man ska inte dra förhastade slutsatser ;) Dessutom är den här mössan av en annan färg än den första. Men det är lite lurigt, de färgerna stämmer inte alltid när de blir på bild. Den här är i alla fall mer grön, den första mer brun.

2010-12-31 @ 13:51:48
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Maria

Så söt mössa! :)

2011-01-04 @ 16:47:57
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Marre

Tack! Inte för intet det är en favoritmössa :)

2011-01-05 @ 11:18:33
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0