TOLK!

Idag tog jag min examen! Nu är jag utbildad teckenspråks- och dövblindtolk! Tjoho! Eller hur man nu ska uttrycka sig... Svårt att förstå är det fortfarande. I fyra år har jag varit tolkelev, men nu är jag tolk! Redo att ta uppdrag, utan handledare! Wow!

Det var svårt att hålla tårarna tillbaka under hela avslutningen. Jag blev minst sagt rörd några gånger, speciellt när vi fick våra skyltar. Inte där det står Tolkelev, Västanviks folkhögskola, utan de där det står namn och teckenspråks- och dövblindtollk. Jag vet inte, det är kanske lite svårt att förstå om man själv inte varit med om något liknande. Men det här är slutet på en viktig del av våra liv och början på något helt nytt, så både glädje och sorg har fått utrymme idag.

Tack alla på Västanvik som har gjort de här fyra åren av mitt liv så fantastiska och tack för allt jag lärt mig och alla vänner jag fått! Västanvik var egentligen inte min plan, men Gud hade planer som var bättre än mina. Och oh! så bra det blev!


Kommentarer
Postat av: Karin

grattis! jag önskar dig all lycka i din framtid som tolk ^^

2010-06-10 @ 10:34:26
URL: http://kaarine.blogg.se/
Postat av: Marre

Tack så mycket :)

2010-06-10 @ 10:40:45
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Heléne

Grattis Maria.. Det här har du gjort bra.. Måste kännas underbart att vara färdig, nu får man önska dig som tolk i framtiden då?=)

2010-06-11 @ 17:59:44
Postat av: Marre

Tack, Heléne! Ja, det känns väldigt skönt att vara klar :) Japp, det är bara att önska på ;)

2010-06-19 @ 17:56:37
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0