Ex-arbete

Idag har jag försökt ta mig i kragen och skrivit lite på mitt examens-arbete. Som en del kanske vet försöker jag fördjupa mina kunskaper i det finlandssvenska teckenspråket. Idag har jag koncentrerat mig på tolksituationen. Källorna är entydiga och resultatet är inte särskilt upplyftande...

Jag bjuder på ett litet utdrag:

Bristen på finlandssvenska teckenspråkstolkar gör givetvis att finlandssvenska dövas tillgänglighet i samhället minskar. Dessutom är det inte möjligt för personer som använder finlandssvenskt teckenspråk att få distanstolkning. Hur framtiden ser ut för finlandssvenska tolkanvändare är inte svår att förutspå: om det inte utbildas fler tolkar kommer det snart inte finnas några alls.


Kommentarer
Postat av: Kim

Tack! Haha given bild på dig =) Jag visste inte att du bloggade, här ska jag kika in oftare(eller ja, börja kika in rättare sagt). Ha det gott! =) och gla påsk!

2010-03-31 @ 09:43:58
URL: http://kimmy.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack! Kika på du :) Glad påsk till dig också!

2010-03-31 @ 10:14:09
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0