Vår. Kanske? Nej...

Imorse när jag vaknade kvittrade vårkänslorna i mig. Både för att jag hörde fåglarna låta så där vårigt, men framför allt för att när jag öppnade ögonen var solljuset som sken genom fördragna gardiner precis som på våren. Jag ville inte riktigt dra isär gardinerna, för jag visste att jag då skulle få se ett väldigt vitt landskap utan den minsta grönska någonstans. Men våren är på väg, sakta men säkert. Det är vad jag intalar mig i alla fall. En lite tråkig grej med praktiken är att jag kommer missa hela april här i Grytnäs. En hel vårmånad kommer att ha gått mig förbi när jag kommer tillbaka! Visserligen kommer de säkert ha vår nere i Jönköping också, men det kommer inte vara samma sak...


Inte så vidare vårigt. Än.

Kommentarer
Postat av: Tee

Men ändå är det fint med det vita landskapet, men visst längtar man efter vår NU!

Jaså Jönköping minsann, ganska nära Borås :)

Hoppas det ska gå fint !

Kram

2010-03-05 @ 09:35:02
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: Marre

Ja, fint är det ju, men nu vill jag gå vidare med årstiderna :)

Ja, jag vart lite glad att det blev Jönköping, kanske man har tillfälle att träffa familjen.

Kram

2010-03-05 @ 23:25:58
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0