Thank God it's friday!

Efter en intensiv arbetsvecka är det nu äntligen fredag! Inte för att min arbetsvecka är slut för det, ska jobba lite imorgon också, men fredag är ju ändå fredag. Och eftersom det idag är fredag och jag var trött efter en åtta timmars lång arbetsdag med avisering, varuplockande, packande, kartongskärande och annat kul, bestämde jag mig för slökväll hemma. Sagt och gjort, slöande och slappande har det blivit! Tja, förutom ett par vändor till loftet för att dumpa grejer, vedhämtning, betalning av hyra och underhåll av kaminen... Förutom det har det varit väldigt oambitiös kvällsmat (den bestod till större delen av knäckebröd, ribban var inte högre än så idag), te, surfande, choklad, tidningsläsning och ännu mera te.

Nu sitter jag i sängen med flaptopen och lyssnar på sprakandet från kaminen. Mys. Dessutom är jag ensam hemma ikväll (och inatt), eftersom Jan-E är i Leksand på killkväll. Rätt skönt ibland faktiskt, att få vara för sig själv. Det händer så sällan att man är för sig själv här, i och med att det är så litet (för dem som inte vet kan jag tala om att vi bor i en etta). Och jag var ju faktiskt borta måndag-tisdag, så nu är det hans tur att vara borta ;)


Här kommer en bild på en fräsch och lättklädd Marre, till skillnad från den
som just nu knapprar på tangentbordet...

Kommentarer
Postat av: Maria

Bor ni i etta och har kamin? Vad mysigt det måste vara. :)



sv: Är det? Vad tråkigt, lådorna är ju bland det bästa på julbordet. Och julstjärnor är minst lika viktiga som pepparkakor. ;)

2010-11-26 @ 22:16:11
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Marre

Håller med! Lådor och stjärnor ska det vara, de är självklara vid jul tycker jag.



Japp, en etta med kamin och dessutom en synlig timmervägg tätad med mossa, det du ;)

2010-11-26 @ 22:51:21
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0