Furuvägen 1

Sitter nu i mitt barndomshem, vid köksbordet. Här intill dånar köksfläkten (den har bara två lägen: "dåna mycket" och "dåna ännu mer") eftersom Jan-E är i full färd med att laga mat. Själv har jag precis läst lite bloggar och försöker uppdatera mig på en massa saker som jag ska ha koll på om två veckor på nästa lajv. Det är en del...

Tidigare idag var vi på Gärdhem (stor loppis här i Dalsjöfors), och några prylar fick allt följa med hem. Tråkigt bara att det bara är öppet tre timmar i veckan, det blir så vansinnigt mycket folk där då.

I övrigt är det grått, mulet och blött. Standard här borta med andra ord. Trist, ja, men på något sätt har jag ändå saknat det lite grann. Lite konstigt kanske att känna längtan efter det gråa, livlösa, blöta... Men det har väl att göra med att det har varit en del av ens uppväxt. Det har varit scenen för mycket. Tänkte ta och ge mig ut på någon härligt lång promenad någon dag, helst i skogen. Där är inte det trista så trist.

Kommentarer
Postat av: malin

Det blir alltså lajv :) Berätta mer, berätta mer! Usch, pinsamt att tänka på nu i efterhand tycker jag, vad skulle vi till Piteå å göra egentligen???

2010-10-30 @ 19:30:10
Postat av: Marre

Jag ska (surprise, surprise) stå i köket igen. De ville väldigt gärna ha mig där verkade det som, så jag ställde upp. Det är ju inte så hemskt att åka på lajv liksom ;) Mer berättar jag sen när lajvet är över!



Ja, det var pinsamt, inte bara i efterhand...! Så internt som allt var dessutom.

2010-10-30 @ 19:44:49
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Karin

åh, jag skulle också vilja vara med på ett lajv :)

2010-10-31 @ 11:35:17
URL: http://kaarine.blogg.se/
Postat av: Marre

Du får väl se till att hänga med någon gång då :)

2010-11-01 @ 10:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0