Hello, Dalsjöfors!

Tänkte bara tala om att vi kommit fram till Dalsjöfors helskinnade och jag har fått mitt bastubad! Själva resan bjöd på en otrevlig och en trevlig överraskning. Den trevliga överraskningen var att vi sprang på Cattan på Halsbergs station. Oväntat och jättekul! Vi hann få en liten pratstund innan hon skulle till sitt tåg som var försenat (hade det inte varit det hade vi inte träffat henne). Strax därpå upptäckte jag att jag glömt min plånbok i Leksand. Surt. Dubbelt surt eftersom Jan-Es bankomatkort inte funkar heller... Nåja, det löser sig, även om jag är ganska sur på mig själv.

Här i boråstrakten är det varmt och skönt. Våren har självklart kommit längre än i Dalarna, men jag hade inte väntat mig folk i shorts och t-shirt! Jag klagar då sannerligen inte. OCh snart ska här grillas, i det grenlundska residenset. Mums! Kött, fräsch sallad, hemmagjord potatissallad och veg-spett. Nu önskar jag bara att huvudvärken vill släppa, så blir det jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0