Hem ljuva hem

Så där ja, nu är jag äntligen hemma igen. Oväntat skönt faktiskt. Igår hann vi inte vara hemma så mycket, det blev en tur till akuten istället. Inget allvarligt, men hade kunnat bli det om vi hade väntat längre. Jan-E har en inflamerad armbåge som behövde bli undersökt. Dumt nog åkte vi till akuten i Mora (man har två att välja på här i Dalarna: Mora och Falun, båda ligger ungefär lika långt bort från där vi bor). Dumt eftersom det samtidigt var cykelvasan, vilket innebär att en massa människor går och skadar sig. Vi var ju långt ifrån ensamma på akuten. Inget kaos eller så, men vi fick ju vänta i fem-sex timmar och kom inte hem förrän någon gång vid tolv på natten. Så hela dagen har vi väntat. Väntat på tåg, väntat på att tåg ska komma fram, väntat på att vi ska komma fram till Mora med bilen, väntat på akuten... Men det gick ju bra till slut ändå. Och visst kan man klaga på den svenska sjukvården, men jag tycker det är rätt fantastiskt att man kan åka till akuten, få professionell vård och det kostar inte skjortan. Tummen upp! Sen ska Ivar ha ett stort tack också, han kom bort med mat till oss när vi satt där i väntrummet (vi har båda en förmåga att inte äta så vansinnigt mycket när vi åker tåg hela dagen). Så det hela gick bra och var tämligen odramatiskt, vi kom hem med lite piller för Jan-E:s del och stupade i säng ganska direkt.

Idag har det varit andra bullar. Vi tog sovmorgon, åkte och storhandlade för att fylla på mathyllorna efter ett par veckors bortavaro, åt sushi och nu har vi båda grejat lite här hemma så där i största allmänhet. Plockat, tvättat, öppnat trevlig post osv, i lugnt tempo. Skönt. Jag har ett par (lajvrelaterade) måsten idag, annars kan jag egentligen göra vad som faller mig in. Inte mig emot!

Så småningom i veckan som kommer ska jag ta och visa lite av vad jag har gjort när jag varit borta, men det får bli när jag känner för det :)

Njut av söndagen nu!

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Jag ser fram emot att se bilder från resan. :)



Vilken tur att besöket på akuten inte var allvarligare. Hoppas att armbågen blir bra snabbt nu! Det där med att behöva vänta i en halv evighet vid akuten är ett bekant faktum här i Finland också. Ibland kan man behöva vänta halva dagen och sedan tar själva besöket ändå inte mer än fem minuter. Så knäppt!



sv: Kul att det kom fram. :D Man kan ju aldrig vara allt för säker på posten. ;)



Och angående bloggdesignen så kanske jag kan hjälpa dig lite med den någon dag när jag har lite extra tid över. Det beror på hur pass komplicerad design du skulle vilja ha. :)

2011-08-15 @ 23:43:55
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Marre

Bilderna kommer förhoppningsvis inom en snar framtid, men jag ska inte lova för mycket :P



Senast jag var på den akuten var jag där med en tjej som hade en allergisk reaktion som var så allvarlig att hon behövde spruta i benet hemma och sedan ambulanshämtning. Skönt att det inte var riktigt så dramatiskt den här gången... Armbågen har blivit mycket bättre, men kroppen märker ju av medicineringen på andra sätt också tyvärr. Nåja, snart ska det väl vara helt bra. Ja, det är väl ganska vanligt det där med lång väntetid på akuten. Märkligt, går inte det att lösa på något sätt liksom?



Du får väl säga till om du har någon tid över för lite bloggdesign någon gång :) Du ser ju hur duktig jag är på det, vad som helst skulle vara en förbättring ;)

2011-08-17 @ 22:16:34
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0