Resultat av bokrean

Årets bokrea startade ju i veckan, härliga tider! Det finns ju så många man skulle kunna köpa med sig hem, men  även om man inte kan ta med sig alla böcker man vill ha blir ju det en nätt liten hög varje år. Det här året skulle Jan-E och jag samsas om vilka böcker vi tyckte var värda att hamna i bokhyllorna. Det blev en liten blandning av skönlitterärt och facklitterärt, tjockt och tunt, nytta och nöje.



Uppifrån och ner:

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
av Jonas Jonasson
Jan-E lånade den här boken av en kompis och jag hörde honom ofta skratta när han läste den. Inte ett dåligt betyg på en bok! Så den köptes för en billig penning både för att jag också vill läsa den men också för att det är en bok värd att ha.

En bro för mycket av Cornelius Ryan
Det här endast och enbart Jan-E:s val. Ännu en bok som behandlar andra världskriget, i alla fall en del av det. Enligt Jan-E en mycket bra författare.

Odödliga tal i världshistorien
Precis vid titeln så subtilt insinuerar är detta en bok innheållande kända tal. Över 50 tal av bl.a. Jesus, Martin Luther King Jr, Adolf Hitler, Marie Curie och Elisabeth I. Kring varje tal får man också en biografi över talaren och en beskrivning av talets sammanhang. This is allmänbildning for you!

Teckna serier av Ford, Dredge och Chadburn
En pedagogisk instruktions-/inspirationsbok i hur man kan teckna serier. Tips och råd angående materialval, ljussättning, känslouttryck, rörelse och en hel massa annat. Den här gången var det jag som valde bok...

Prismas tyska ordbok
Inte så mycket förklaring behövs här, va? Man kan slå upp ord. På tyska. Och svenska. Frågor på det?

1001 filmer du måste se innan du dör av Steven Jay Schneider
Sist men inte minst - och inte heller lättast! - har vi den här filmfullspäckade boken. Några filmer har man ju redan sett, men jag tvivlar starkt på att jag kommer se alla i den här boken. Förhoppningsvis en bra inspiration när man vill se någon film men inte vet vilken.

Köpte du något på årets bokrea?

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann har jag också läst. den är jättebra! :D

2011-02-26 @ 19:41:18
Postat av: Sandra

Man måste älska bokrean --> tycker ni hittade en massa bra böcker :)

2011-02-28 @ 09:06:24
URL: http://nifelheims.blogg.se/
Postat av: Marre

Bokrean in my heart :)

2011-02-28 @ 10:07:32
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0