Voi voi *gäsp*

En väldigt djup och mångbottnad rubrik idag, som speglar hur jag känner mig nu. Typ. Just nu orkar jag inte vara särskilt ambitiös, men kände ändå att det var dags för ett blogginlägg.

Liten sliten är jag allt, trots att jag bara jobbat en timme idag. Men den jobbtimmen krävde sammanlagt fyra timmars körning och ett slut på sovandet halv fem imorse. Visserligen har jag sovit två gånger efter att jag gick upp i ottan, först en power nap innan jobbet, i bilen, och sedan en lite längre lur när jag kom hem. Ändå är jag trött, det är väl sömnen som blivit lite rubbad av för lite sömn i natt när jag knappt kunde sova plus dålig matrytm under dagen.

Ja, då vet ni det...

Annars då? Jo, vi hade fest här i helgen. Mycket att stå i, många som kom, mycket mat som skulle organiseras... Och trevligt värre var det :) Ett tag kändes det lite som många lajv jag varit på: skala rotfrukter, fylla på mat, fixa saker som folk ber om... Men jag gillar faktiskt sådant, i lagom mängd, och jag åt faktiskt jag också till slut ;) Fortfarande syns en del spår, både på lunchtallriken och på diskbänken, efter helgens trevligheter.

Vi har inte fest så ofta och när det väl händer blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Krångel med transport, "har vi inte mer mjöl?", mängden rotfrukter som kändes som att den aldrig blev klar, värdparet som fortfarande går i mjukisbyxor och springer runt i köket som yra höns (ok, det där med höns var mest jag) när gästerna börjar anlända. Men, äh, vad gör det? Det mesta löste vi, och mjukisbyxor är ju trots allt bekvämt!

I vilket fall verkade gästerna trivas, även de minsta (med ett undantag, men där skyller vi på mässlingssprutan) och det verkade som att alla tyckte om maten. Kul! Där får Jan-E all cred, det var han som lagade i stort sett allt! Det är verkligen en bit han är bra på. Även Anna och hennes minicupcakes överöstes med beröm, och inte utan anledning: hur gott som helst!


Choklad och mint

Hallon och vit choklad

 

Banan med neutral frosting och en massa söta sugar paste-blommor

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Skickar bara ut ett litet STORT tack för i lördags, var kanon!!

2011-02-22 @ 09:33:11
Postat av: Marre

Tack själv, du var med och förgyllde! :D

2011-02-22 @ 13:31:55
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Emelie

Om nom nom nom! :D

2011-02-23 @ 19:43:28
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Marre

Emelie: kan inte annat än hålla med ;)

2011-02-25 @ 10:15:51
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0