Registrera, logga in, aktivera...

Jag ska börja plugga igen. Japp. Den briljanta idéen kom jag på i somras när det var väldigt lite jobb. Jag anmälde mig till en högskolekurs på distans och dessutom halvfart. Det jag ska läsa är Finska, läsförståelse A. Jag tänkte nämligen att jag kan välja något realtivt välkänt för mig, eftersom jag inte har någon högskolevana sedan innan och inte vet hur tufft/lätt det kommer bli. Så, lite halvt om halvt räkmacka hoppades jag på. Tji fick jag! Kursen har inte börjat än men jag har redan kämpat mig svettigt för den! Jag har visserligen blivit antagen, men jag tror att de har en till - hemlig - antagningsprocess. Om man klarar alla inloggningar, registreringar och kontoaktiveringar är man slutgiltligt antagen till kursen. Jag säger bara det: vilken djungel! Men jag tror faktiskt att jag har gjort det jag kunnat nu (registrerat mig på universitetets nätverk, loggat in på läroplattformen mm). Nu väntar jag bara på nästa steg: att kursansvarig ska skicka en kursnyckel så att jag kan registrera mig på kursen också. Puh...

Det är för övrigt samma universitet som Jan-E hoppade av eftersom distansutbildningen krånglade så mycket. Känns som en bra start det här...

Dock ser jag fram emot att få låta hjärnan jobba lite och lära mig nya saker. Jag har ju gått i skolan större delen av mitt liv, så jag har ju vanan inne så att säga. Ska bli spännande att prova en ny studieform och det ska bli intressant att få studera sitt hemspråk (visst, jag hade hemspråksundervisning i grundskolan och gymnasiet, men det här bli nog på en lite annan nivå). Dock är ju läsning i finska inget som jag har pysslat särskilt mycket med (förutom mail från föräldrarna, inhandlingslistor när man bodde hemma, födelsedagskort från släktingar och sådant), men jag har faktiskt en utgåva av Bilbo på finska som står i bokhyllan och väntar på att bli läst... Dags att ta tag i det kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0