Ett "normalt" jobb i tre veckor

Imorgon ska jag semestervikariera på Gåvan*. Det har jag gjort lite till och från de senaste åren och nu väntar ännu en treveckorsperiod då jag ska ha ett vanligt "måndag till fredag-jobb". Ja, omväxling förnöjer, ska bli kul att ha en liten struktur i vardagen och få känna på att ha ordentliga helger igen. Tråkigt är bara att det är mitt i sommaren, då man faktiskt vill vara ledig... Dessutom kommer jag vara helt själv på jobbet, eftersom alla andra är på semester. Jaja, man kan inte få allt. Det är ju bra att jag har något jobb nu i juli när tolkuppdragen lyser med sin frånvaro (sommaren är i allmänhet en torrperiod vad gäller tolkning). Så, nu ska det bli ordentlig dygnsrytm, matlådor och "älskling, jag är hemma!".

*Gåvan är en butik som Sveriges Dövas Riksförbund äger. Där säljs allt från porslin och hemtextil till smycken till teckenspråksmaterial. Tanken är att finansiera förbundets verksamhet genom försäljningen, både i butiken och på postorder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0