Loppisfynd

Jag skrev ju att jag fyndat lite på Myrorna när jag var i Örebro. Här ser ni det! En burk för lite havregryn och en fin glasskål när man inte riktigt vill använda en stor... Fin färg är det också, dessutom är den ganska tjock och stabil. Dessutom köpte jag faktiskt ett nattduksbord till Jan-E, så han slipper använda banankartonger. Bild på den blir det en annan dag, när det blir dags för husesyn i sovrummet (nej, jag har faktiskt inte glömt hela husesynsgrejen).



Men inte nog med det. Idag skulle vi lämna fem banankartonger fulla med grejer vi själva inte vill ha men som någon annan kanske vill köpa på loppis. Väl på loppisen blev vi av med lådorna och deras innehåll, men hittade både det ena och det andra vi själva ville ha. När vi sedan skulle ta en annan väg hem än vi brukar (eftersom Jan-E skulle peka ut var en familj vi känner bor) får vi se att det är en gårdsloppis utmed den vägen och - bingo! - där hittar vi lite mer saker!


Dagens samlade skörd.


Damejang (stavas det så?) för lajvbruk.


Boråsspelet (men hallå? Givet köp!), fin assiet, potetisskalare och ett set
med snygga ätpinnar ligger på gungstolen av amerikanarvariant.


Jag minns inte hur mycket vi lade ut på hela kalaset, men inte var det mycket! Hurra hurra! Snällt mot plånbok, miljön och de människor som får ta del av pengarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0