Borlängesväng

Los padres är här i helgen och hälsar på. Mor och far, alltså. Äiti ja isi. Idag stod det lite spontan borlängetur på schemat. Eller ja, det stod nog i och för sig inte på schemat eftersom det var spontant. Vi hann med lite Clas Ohlson (hallå, vi är i Dalarna) och Tulavippan på vägen och väl i Borlänge blev det mat, Jysk och Kupolen. Det blev en del saker med hem i bilen, så som en köksstege (äntligen!) med pepparkaksdegspartier, pussel och te. Ja, bara nödvändigheter som ni ser. Något som inte följde med hem var en jätte, jätte, jätte, jättefin klänning från Indiska. Den satt inget vidare, jag såg vansinnigt gravid ut i den. Det kändes inte särskilt smickrande. Inte för att jag tycker att det ser fult ut att vara gravid, men mer är att jag faktiskt inte är det... Åh, vad jag önskar att den suttit bra på mig! Den var verkligen sjukt fin och dessutom på rea, men den fick snällt stanna i affären. Och inte heller den här härliga puffen som jag hittade inne på Kuckelikana fick följa med hem.


Puffen är från Rice och bilden är härifrån.

Helt underbar, men inget som vi i nuläget behöver. Lite smått dyr var den också. Well, well. Det var ändå en trevlig sväng. Sen blev det smaskig veg-lasagne med vitlöksklet och glass till efterrätt här hemma. För alla utom Jan-E som fick jobba. Stackare. Men lugn, bara lugn: det finns kvar till honom också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0