Mat-böter

Leksand har ju en relativt nyöppnad thai-restaurang, som jag har skrivit om i ett tidigare inlägg. Det är ett ganska trevligt litet matställe med en god lunchbuffé. Det är ju inget jätteföretag som tjänar multum, så jag kan ju förstå lappen de har skrivit som uppmanar gästerna att i buffén inte ta mer än de kommer att äta. I fredags blev jag dock både förvånad och förnärmad över en ny lapp de hade satt upp: lämnar man kvar mat på tallriken får man betala för den. What?! Visst, jag fattar att de förlorar pengar på mat som de måste slänga och det tär ju faktiskt också på miljörsurserna, men ändå... Ska jag behöva betala böter om jag inte orkar äta upp? Nu brukar jag ju inte lämna så hemskt mycket mat på tallriken, varken hemma eller när jag äter ute, men det är själva principen jag blir sur på. Vad tycker ni?

Bildkälla


Kommentarer
Postat av: erica

hahaha!! de va de dummaste jag hört, är det ens tillåtet att göra så??

2011-05-11 @ 11:32:39
URL: http://icsiam.blogspot.com
Postat av: Heléne

Det där lät som ett aprilskämt nästan, men antar att det var på fullaste allvar... Helt konstigt i så fall, får man ens göra så enligt lag?

2011-05-11 @ 21:28:59
Postat av: Marre

Ja, visst är det märkligt? Vet faktiskt inte om det är tillåtet, intressant...

2011-05-11 @ 23:58:10
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0