Att inte tänka på formuleringar

Igår skickade jag in en inlämning i serie-kursen. Den handlade om fördomar i serier, rasism och hur olika folkgrupper presenteras i serier. Ibland formulerar jag mig lite dumt, vilket jag inte alltid märker förrän efteråt. Nedan följer de sista raderna i min inlämning...

Även om människosyn på ett sätt inte är det centrala lyser som sagt attityden till olika grupper igenom även hos Spiegelman. Mest tydligt blir det kanske i den så motsägelsefulla sekvensen när Art, Françiose och Vladek plockar upp en färgad man som liftar (II, s.99), då en del av rasismens problematik tas upp: det är inte alltid svart eller vitt.

 

"Det är inte alltid svart eller vitt"? Håhåjaja... Dessutom skrev jag någonstans i inlämningen att Hergé (Tintins tecknare) var färgad av sin tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0