Home, I want to go home

Hemma igen. Skönt! Men det var sannerligen inte lätt att ta sig hem den här gången. Jag hade sett fram emot att få resa smidigt och bekvämt med tåg den här gången (när vi åkte ner tog vi buss). Det gick så där... Visst fick jag åka tåg. Lite grann. Jag fick även åka med två ersättningsbussar och en taxi. Lite sur var jag ett tag, men vi kom ju trots allt hem till slut.

Och nu är jag då hemma. Kallt är det, men vi har satt på några element, så sovrummet är inte längre det köldhål som det har utvecklats till under hösten. Det finns att göra, som vanligt i vårat smått kaotiska hem. Och jobb finns det också att ta tag i idag, kul! Så nog håller jag mig sysselsatt alltid. Och om jag mot förmodan skulle få lite långtråkigt kan jag ju alltid plugga lite, ta en promenad, sy eller grabba tag i teckningsblocket. Ah, hemma...!

För övrigt har vi idag en ganska boråsisk höstdag: grått, kallt och blött. Det är som gjort till att sitta inne och sörpla te under en filt, och även om man inte gör det blir det ändå en slags mysig stämning. Nåja, nog babblat, dags att ta tag i det som ska göras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0