Semester #3

(Man kan ju säga att det gick lite åt skogen det här med min ambition att lägga upp en eller ett par bilder åt gången och i gengäld göra det lite oftare... Nåja, här kommer de sista bilderna i alla fall.)

Vi var ju i västsverige i två veckor och andra veckan spenderades på Sjöbo Näs, där det var ett läger: Kick Off. Jan-E var en av lägerledarna medan jag var hälften av mattanterna. Det var ett mysigt, litet läger för ungdomar som skulle börja gymnasiet och uppåt. Det blev en hel del växlande väder, bastubad (hurra!), undervisning, prat både högt och lågt, evighetssång i kanon, kvällsamlingar med härlig bön och lovsång, powernap och en hel del annat trevligt.

Så himla härligt att vara tillbaka på Sjöbo Näs! Många lägerveckor har spenderats där och vad är en sommar utan min favoritlägergård? Jan-E och jag bokade faktiskt in oss redan för typ ett år sedan, så att det säkert skulle bli av. Tråkigt nog händer ju alltid allting vecka 32 (läger, festival, medeltidsvecka...), men jag ångrar verkligen inte att vi satsade på just Kick Off! Vilken härlig vecka! Även om jag "bara" var mattant och lägret var riktat till de go'a ungdomarna kunde jag inte undgå att känna att det här lägret gav mig en hel del.

Ja, här kommer lite bilder från mitt kära Sjöbo Näs. Jag har fått sålla bort en hel del bilder, vilket kanske inte märks med tanke på antalet som följer...

 

Det är så vackert här!

 

Fotbollsplan och bastu.

 

Storstugan.

 

 

 

 

Varje kväll var det ledarfika där dagen som varit och dagen som skulle komma gicks igenom. Vi i köket brukade försöka hitta på något trevligt fika, men man blir allt glad när något sådant här  helt plötsligt dyker upp som från ingenstans och dessutom är sinnessjukt gott!

 

Strålande väder sista dagen. Det är så vackert här...!

 

Och veckans mest otippade: de fyra tyska scouterna som vandrade in på området och undrade om de fick slå upp sitt tält. Visst fick de det. Trevliga var de, men de kom inte så mycket längre eftersom lägergården ligger på en udde, så de fick skjuts med en roddbåt över till en annan landbit. Visserligen hände inte detta så hemskt lång tid efter Jamboreen nere i Skåne, men det var ju inget någon hade förväntat sig ändå...


Kommentarer
Postat av: E-K

Å, vilket beröm! Rodnar

Hade tänkt att plita ner receptet till dig, men nu minns jag inte riktigt proportionerna. Ska tänka till igen.

2011-09-02 @ 20:39:32
Postat av: Marre

Det var ju verkligen hur gott som helst :D Tack!

2011-09-05 @ 16:52:12
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0