Lite av vad jag pysslat med

Hemma. Ja, hemma. Åh, vad bra det känns! Jan-E och jag klev in genom dörren här hemma lagom till läggdags i förrgår och sedan dess har jag stannat här, med undantag för en tripp till "stan" för mathandling och en sväng till Siljansnäs för pilates. Det känns som rena semestern att vara hemma! Inte för att det saknas sysslor att ta itu med här, men för att jag slipper ta in så mycket nya intryck hela tiden och för att man ändå slappnar av på ett alldeles särskilt sätt när man är hemma.

Vad har jag då pysslat med den senste tiden när det har varit så skralt med inlägg här? De stora dragen vet ni ju redan, men ni kan få lite detaljer.


♥ Ätit toast en hel helg.

♥ Pratat med Suss, långt in på nätterna.

♥ Haft ljuvligt och bisarrt länga sovmorgnar.

Burit vatten.

Promenerat i ett blåsigt och snöigt Skåne.

♥ Träffat delar av Suss' familj.

♥ Spanat in domkyrkan i Lund.

♥ Ätit indiskt.

♥ Handlat chokladpraliner.

♥ Tittat på när Cadenza (en grupp som ägnar sig åt historisk dans) dansat.

Dansat med Cadenza.

Sprättat.

♥ Träffat Thorgal.

Fikat på ett café med öppen spis (stämningshöjare, sannerligen!)

♥ Inhandlat Downton Abbey, säsong 1.

♥ Besökt Lush för att fylla på förråden.

♥ Plågat mig själv genom att besöka SF-bokhandeln utan att köpa något.

♥ Sovit över hos svärfar med fru.

♥ Sett True Grit (awsome!!)

♥ Gått på begravning.

♥ Spelat Jenga för första gången.

♥ Åkt en himla massa tåg.

♥ Lyssnat på Harry Potter-talbok. På finska. (What's up with all the namnbyten?!)

♥ Varit hemma en kortis.

♥ Varit på Prolog 2012.


Det känns som att många av de här punkterna - särskilt den sista - kan behöva ett lite större sammanhang än bara några ord. Det kommer. Men inte nu. För nu ska jag dammsuga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0