Hemma igen

Igår kväll kom vi hem, utan att ha behövt genomleva några tågmissöden på vägen upp. Men med eller utan krångel - att åka tåg i sju timmar är inte upplivande alla gånger! Så vi var lite trötta när vi väl klev in genom dörren hemma i Hjulbäck (eller Julbäck, som man man kan kalla det den här tiden på året). Vi avnjöt lite komma-hem-efter-lovet-pizza tillsammans med Ivar som hämtat oss på stationen, sen kröp jag ner i sängen medan resterande två individer LAN:ade.

Idag har jag jobbat kl.10-18 och med andra ord inte hunnit vara hemma så mycket, men när jag väl kom hem på kvällskvisten var det ljuvligt att få sitta och äta med Jan-E och titta på lite Frasier, packa upp, dammsuga en skvätt, sortera in mina ProMarkers i mitt nya, fina fodral och gå runt och småplocka i största allmänhet medan jag då och då slänger in en vedpinne i köksspisen; gått runt och kännt mig som hemma helt enkelt. Tro mig, jag uppskattar helt och fullt att få åka runt i västsverige (ok, huvudsakligen Borås...) och träffa en massa sköna människor, men det är inte fy skam att få komma hem till sitt efter drygt en vecka på vift. Ja, jag är ganska hemmakär, det medger jag... Och nu ska jag ännu en gång få krypa ner i min egna säng, oh joy! God natt på er!

Ungefär så här glad är jag över att få vara hemma igen.


Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

din profilbild gjorde mig sugen på choklad.



inte bra hehe

2012-01-06 @ 01:31:19
URL: http://frokenbitterfitta.blogspot.com
Postat av: Marre

Hoppsan ;P

2012-01-06 @ 10:43:33
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: helena

åh vad fin din blogg är

2012-01-06 @ 12:05:12
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0