En frilanstolks vardag

Flexibel ska man ju vara som tolk. Idag åkte jag hemifrån tidigt på morgonen och förväntade mig inte att komma hem förrän vid fyra på eftermiddagen. När jag kört några mil blir jag meddelad att dagens jobb är inställt. Jaha. Bara att vända bilen och köra hem igen.

Tills för någon timme sen såg det ut som att vi imorgon eftermiddag skulle fira lilla mamma med grillning och tårta. Dock fick jag nu säga åt Jan-E att de skulle få lov att börja utan mig eftersom jag fick ett uppdrag den eftermiddagen. Så här i sommartid vill man inte tacka nej till allt för många uppdrag eftersom man vet att de inte direkt står som spön i backen den kommande tiden.

Dock tackade jag idag nej till en annan uppdragsförfrågan, vilket skar lite i tolkhjärtat. Det verkade som ett riktigt kul och utmanande uppdrag, men det krockade lite för mycket med privatlivet tyvärr. Då är det bara att svälja förtreten och samtidigt muttra surt om att kloningstekniken - alternativt tidsmaskinsuppfinnandet - ligger på en så himla låg nivå än så länge.

Kommentarer
Postat av: E-K

Hej! Ser att du har fått knäppa länkar i din text precis som jag fick idag. Jag bytte lösenord och jag tror att det hjälpte. Tips bara...

2012-06-08 @ 20:47:44
Postat av: e-k

Glöm min förra komentar . Det är visst webläsaren som strular.

2012-06-09 @ 13:13:38
Postat av: Marre

Ok :)

2012-06-09 @ 16:55:27
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0