Mysregnslördag

En helt ledig dag med regn och rusk utanför fönstret. Mysigt, säger jag. Idag har jag tagit en välbehövlig sovmorgon, åtföljt av omväxlande slappande och hushållsbestyr. Jag har lite svårt att koppla av om det är en stor hög med disk i köket, proppfull tvättkorg, nersmutsad trappa osv, men jag har inget emot att ta tag i de sakerna om jag kan ta det lugnt och inte känner några måsten. Det är ju ändå rätt tillfredsställande att se resultatet av relativt små ansträgningar. Och mellan varven har jag som sagt slappat en del, legat i sängen under en filt och med en ganska dålig deckare i ena handen och en skål med kladdkaka med glass i den andra handen. Värre kan man ha det... Nu tänkte jag dock vara lite redig igen och pyssla med lite pappersarbete som inkluderar en hel del siffror (läs: timrapporter till en del av mina jobb). Men först: några detaljer från den här dagen.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0