Ingen lugn kväll direkt

En lite småhektisk kväll är det. Jag försöker göra allt samtidigt: äta, laga mat till imorgon, informera helgens gäster om diverse saker, läsa tidning (som bl.a. tar upp stress bland tolkar...), se förbi smulorna på köksbänken och inse att jag har en hög med tvätt som fortfarande väntar på att bli upphängd. Kroppen är också trött, trots tidigare middagsvila. Jag funderar på hur morgondagens jobbschema bäst ska synka med mitt privata schema. Vad skönt det vore med en kvällspromenad, men ännu skönare att krypa ner i sängen. Just det ja, först måste jag få undan högen med ren tvätt som ligger där på täcket. Kanske kan jag bara skuffa undan den någonstans och ta det imorgon istället? Och så sätta påminnelse på mobilen att jag ringer det där samtalet till svetsverkstaden imorgon. Och så saknar jag Jan-E som jag inte sett sen i fredags morse...


Matförberedelser


Jag försöker hålla mig uppdaterad om vad som händer i tolkvärlden.


Smulor i solsken. Inte en installtion... Allt blir dock en smula (haha) finare i solsken.


Kvällssolsutsikt från vårat smutsiga köksfönster.
Det är lockande att bege sig ut, men det får nog bli en annan gång tyvärr.


Varierande...


En bit Marre...


...som saknar sin man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0