Back in the game. Lite i alla fall.

Då är jag ute i jobbsvängen igen då. I fredags jobbade jag för första gången på nästan exakt sju månader! Det var lite nervöst innan jag började, men sen gick det rätt bra ändå. Jag har ju inte haft ett så här långt tolk-uppehåll förut, så jag var orolig över att jag skulle vara väldigt ringsrostig, men det visade sig vara ett lagom uppdrag att kicka igång med. Nu längtar jag efter att få komma ut och jobba lite mer och jag funderar på att meddela Tolkcentralen att jag är tillgänglig på onsdagar också (eftersom Jan-E då är lektionsfri och brukar vara hemma på dagtid). Jag har ju suttit i kyrkan på söndagarna och kastat suktande blickar på tolkarna som jobbar då, men ändå inte riktigt kännt att det är dags att börja jobba igen. Nu däremot, nu känner jag mig redo! Inte att kasta mig ut på heltid, men det hade verkligen inte suttit fel att få komma ut och jobba lite då och då! Både för att jag vill börja jobba lite, men också för att jag nog behöver den egentiden tror jag - det är trots allt skönt att få komma hemifrån ibland och göra något helt annat för en stund.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag förstår precis hur det känns :) Lite "seg" i tolkhjärnan blir man efter ett uppehåll, men samtidigt är det otroligt skönt att få släppa mammarollen och vara sin "yrkesroll" ibland. Kram!

Svar: Precis så :)
Marre

2013-05-17 @ 21:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0