Lea-tid

Tiden går! Det liksom rullar på dag efter dag, och helt plötsligt är det maj månad och vår. Underbart!
 
Största delen av dagarna handlar för mig om Lea, eftersom det ju är jag som är hemma med henne nu. Just nu njuter jag dock av att sitta själv i köket och varva ner lite efter en intensiv dag. Lea ligger och sover, efter att första timmen ha vaknat ett antal gånger och varit gnällig. Det har hon varit hela dagen i och för sig... Hon brukar ju ha ett ganska stort närhetsbehov, även om hon har blivit mer och mer trygg och självständig, men idag var det inte nådigt! Hon skulle helst av allt sitta i knät hela tiden, så det blev inte mycket gjort här hemma. Det tog ju ett tag innan jag kom på att jag ju faktiskt kunde ta och bära henne i mei tai* eller i manducan.* Dock har hon blivit så tung att det inte är jättebekvämt (eller ergonomiskt) att bära henne på magen, så jag tänkte att det nog är rätt tillfälle att lära mig knyta mei tai så att hon sitter på ryggen istället. Svårt som bara den och jag vara nära att ge upp flera gånger och Lea tyckte inte det var så underhållande heller... Men till slut så! Då satt hon där på ryggen så nöjd. Puh! Jag måste helt klart öva lite till på den fronten, för när hon väl sitter där är det ju himla trevligt för alla inblandade.
 
Tänk, på lördag blir vår lilla unge sju månader! Att vi har fått ha henne så länge... Och hon är så stor och hon har utvecklats så mycket. Nu kan hon tex krypa, hon sitter upp i vagnen, håller och äter rån själv...! Håhåjaja, det går så fort. Snart är det väl dags för körkort.
 
Nä, nu ska jag ta och fixa med lite annat, medan tid ännu är.
 
*Mei tai är som en blandning av bärsjal och ergonomisk bärsele och Manduca är en ergonomisk bärsele. Jag har tänkt skriva något längre inlägg om sådant, men har inte kommit mig för än. Är du väldigt nyfiken kan du ju för all del googla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0