Bibliotekshäng

Jag går rakt på sak: om ni är i närheten av Leksand det här höstlovet kan ni slinka in på det fantastiska biblioteket. Man kan hänga där i största allmänhet, men lite mer i synnerhet så är det högläsning ur Harry Potter och de vises sten måndag till fredag mellan klockan tio och klockan elva.
 
Vanligtvis är det någon ur personalen som läser, men igår och idag var det ett par gästläsare där, nämligen Jan-E och jag! Jag var inte direkt pepp på idén från början, men sedan tänkte jag: varför inte? Man kan ju prova på! Jag såg nu också att vi råkat hamna på Instagram båda två.
 
Bildkälla
 
 
 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: bibliotek är bra grejer! Det är ett av ställena jag helst hänger på i Leksand, vare sig jag är inne med Jan-E och/eller Lea, eller bara är för mig själv. Jag är lite dålig på att hänga med i vad som händer på biblioteket (de har ju en massa aktiviteter för jämnan!), men det kan vara värt att kika i programmet ibland. Jag ska exempelvis gå på Afternoon Read igen om några veckor. Kan varmt rekommenderas! Jag var på en sådan tillställning ganska nyss och förutom högläsning av en novell (skriven av senaste nobelpristagaren) var det te och kex med goda ostar som gällde. Jan-E och jag sänkte ju medelåldern en hel del tror jag, men det var mest trevligt att de andra var lite äldre tycker jag. Man umgås ju så sällan över generationsgränserna...
 
Äh, nog babblat. Summa sumarum: gå till biblioteket!

Kommentarer
Postat av: E-K

Ni är ju som klippta och skurna för uppgiften! Gôrsnyggt!

Svar: Tackar tackar!
Marre

2013-10-30 @ 20:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0