Donera mera!

 
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och anmält mig till Donationsregistret! Egentligen fattar jag inte varför jag inte gjort det tidigare, det är ju en jättebra grej att registrera sin inställning till organdonation, oavsett om man vill donera eller inte. För så är det, man kan faktiskt registrera att man inte vill donera sin organ och vävnader också, själva poängen är att faktiskt få det på pränt så att om det väl blir aktuellt att veta om du hade velat donera eller inte - ja, då står det klart och tydligt i registret! Hur bra som helst!
 
För mig känns det ganska självklart att donera, även om själva tanken känns lite skum om jag ska vara ärlig... Men om någon annan eventuellt skulle ha nytta av mina organ när jag själv inte längre behöver dem, varsågoda! Är du själv sugen på att donera - eller att inte göra det - kan du gå in på livsviktigt.se Där kan du läsa om vad donation innebär, hur det funkar, personliga berättelse och vanliga frågor. Du kan också ta ställning till om du vill donera eller inte. Det finns ju också andra sätt att ta ställning: du kan fylla i ett donationskort att ha med dig i plånboken och du kan också informera dina närstående. Personligen tror jag att Donationsregistret är det smidigaste och säkraste sättet att ta ställning. Jag menar, det är inte alltid man bär runt på ett donationskort och det är ju inte säkert att ens närstående kommer ihåg ditt ställningstagande i just det ögonblicket det krävs.
 
Så ta ställning! Oavsett om du vill donera eller inte, registrera ditt ställningstagande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0