Lugna jobbgatan

Det är lite segt på jobbfronten nu i januari, som vanligt. Det nya året börjar aldrig i rasande fart för mig, rent jobbmässigt sett alltså. Lite drygt är det ju, man vill ju komma igång och dessutom hänger ju ekonomin en del på att jag får in jobb, men samtidigt är det lite skönt att få vara hemma. Inga tider att passa, mer tid för familjen, man hinner fixa och dona hemma (även om det inte syns så mycket som jag skulle vilja...). Det är ju ingen idé att stressa upp sig heller, jobben kommer om de kommer och det är inget jag kan styra över.
 
På tal om jobb så ska Jan-E faktiskt söka ett hederligt gammalt sommarjobb i år, precis som man gjorde när man var yngre! Grejen är att efter ännu en "hoppa runt hos en massa folk och träffa så många som möjligt på så kort tid som möjligt"-jul har vi tröttnat lite, bl.a. på stressen. Vi började prata om att det vore skönt att ta ett längre besök till Västsverige under några veckor, kanske en månad till och med. Dock skulle det ju vara trist med inkomstbortfallet som skulle komma på köpet (ingen av oss har någon fast anställning = ingen betald semester). Då kläckte Jan-E den briljanta idéen att han ju kunde söka sommarjobb i Borås/Göteborg. Det hade ju varit perfekt. Dock måste han ju hitta - och framför allt få! - ett jobb först. Tips och förslag mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det var ju en bra idé :) Stort lycka till!!

Svar: Eller hur? :D Tack!
Marre

2014-01-15 @ 21:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0