Min finska lapphund

Någon gång i högstadiet var det på syslöjden obligatoriskt att prova på lappteknik. Jaha? Lappar, då. Vad gör man? En filt? För mycket jobb... Kudde? Hur många hade jag inte redan gjort när vi skulle brodera?! En hund? Ja men självklart! Sandra och jag gjorde varsin lapphund (haha!). Jag minns inte vilka färger hon valde, men min blev vackert blåvit: en finsk lapphund.
 
 
Men allvarligt talat, vad gör man med en mjukishund när man är fjorton bast? Inte så mycket. Ställer den bland alla andra gosedjur, som inte heller används. Tills nu! För nu finns en ny generation mini-grenlund som faktiskt har glädje av den! Lea utropar glatt u! u!, daskar sig på låret och tar upp den. Den fick vänta i över tio år, men nu har min finska lapphund funnit sin plats i Leas leksakslåda.

Kommentarer
Postat av: Fru Katby

Ojojoj vilka minnen :) måste ner i förrådet och rota och se om min lapphund finns kvar :) Snygga blev dom iallafall :)

Svar: Oh yeah! ^^
Marre

2014-06-01 @ 19:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0