Jag vill ha tråkigt!

Men hallå, vart tog tiden vägen? Ända sedan vi kom hem i början på månaden har verkligen jobb, kompishäng och övriga grejer bara avlöst varandra i ett svep känns det som. En hel del trevligheter har det visserligen varit, men jag börjar längta lite efter att ha en långtråkig dag, en dag helt utan planer som inte väntar på att bli fylld av en massa aktiviteter och göranden. En dag man bara kan skrota runt här hemma och liksom göra lite vad som faller en in. Vet inte när det hände senast... Kanske inte den mest realistiska av drömmar, men ändå. 
 
Just nu sitter jag själv i köket medan resten av familjen ligger och sover. Jag ska iväg och jobba om ett tag och passar på att ta det lite lugnt en stund i alla fall. Annars går mycket tid till planering och praktiska grejer som behöver fixas inför helgen, då vi ska iväg på Söderköpings gästabud. Vi har ju sagt i några år nu att vi ska åka dit, men har inte riktigt lyckats med det än. Men i år har de ju 10 årsjubileum och allt, så nu lär vi pallra oss dit! (Inser för övrigt att jag mer och mer börjat använda ordet lär som dalfolk gör, viss nyanskillnad mot hur åtminstone västgötar använder det...)
 
Nä, dags att försöka fixa frukostgröt eller något, här kan man ju inte bli sittande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0