En vardag

Idag blev det sovmorgon, eftersom ingen av oss hade några tider att passa. Det var skönt att få sova lite längre än vanligt, eftersom Lea varit vaken en del under natten/tidigt imorse. Efter frukost satt Jan-E och pluggade en stund medan jag stökade lite i köket och Lea stökade i största allämhet. Jag kom ut på en promenad efter ett tag - skönt! Det är så tyst och mjukt ute nu med all snö, det inbjuder verkligen till fundering när man är ute och går. När jag kom hem skördade jag lite inkommen post. Det var inte mycket idag, dock ett paket till mig. Det visade sig vara en vinst i en tävling jag varit med i. Jag var en av dem som fick nattplagg från Polarn o Pyret, inte illa! En pyjamas till Lea och ett hellångt nattlinne till mig.
 
Lea blev överförtjust i sin pyjamas och ville genast prova den. Det randiga under henne är mitt nattlinne.
 
Sen var det dags för mat; fläsk, potatis, löksås och broccoli den här gången. Efter det stack Lea och Jan-E ut ett tag, bl.a. för att titta på lamm (grannens tackor lammar tidigt...), medan jag kom iväg på första träningspasset på länge. När jag kom hem - efter att först ha bastat, så härligt! - satte jag mig vid datorn och klurade på resvägar till Örebro, Linköping och Uppsala, jag ska nämligen iväg och fara om ett par veckor. Nu har jag precis nattat färdigt Lea. Dags för någon liten matbit och sen får vi se vad kvällen har att erbjuda - något lugnt skulle jag gissa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0