Sommaruppdatering

Men! Jag hade ju planerat att ha en massa tid för bloggen nu i sommar! Ja, ni ser ju hur det har blivit... Planen var att ha några riktigt lugna veckor i vårt husvaktningsobjekt med gott om tid för läsning, bloggskriverier, glass, ritande och allmänt softande. Det blev väl inte riktigt så. Vi har konstaterat att den här familjen inte är så duktig på att ta det lugnt, istället har vi flängt runt i Stockholm, Göteborg, Örebro och lite allt möjligt. Det har absolut varit roligt och vi har träffat en himla massa sköningar, men särdeles lugnt har det ju i ärlighetens namn inte varit (förutom de dagarna vi var hos farmor och farfar ute på landet, där är det nästan omöjligt att inte varva ner och ta det lugnt!). Och imorgon åker vi! Visserligen inte hem, men härifrån. Tre veckor kan visst gå hiskeligt fort! 
 
Igår och idag har vi ägnat oss åt jätteroliga aktiviteter, så som att packa och städa. Dock tog vi en paus igår eftermiddag och drog iväg till Babbel och åt tapas med några vänner. Supergott som alltid! Men jag lär mig verkligen aldrig att jag blir jättemätt på en gång... Idag har vi inte åkt någonstans, men å andra sidan kan man se frukterna av vårt arbete: det mesta är nerpackat och städat. Lite kvar, men det är fortfarande några timmar kvar på det här dygnet, så det är ingen fara!
 
Ja, imorgon åker vi som sagt, men vi åker inte hem. Vi drar till Kapellskär och därifrån ska vi sedan ta färjan över till Finland. Woop woop! Jag har inte varit där på elva år, så nu är det sannerligen på tiden. Men sen, sen ska vi faktiskt hem! Jag har faktiskt lite hemlängtan nu, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att vi varit borta i lite drygt en månad nu. Borta bra men hemma bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0