Sommarplanerna

Sommarplaneringen är i full gång! I år blir det lite speciellt, vi ska nämligen befinna oss i västsverige i ca en månad och tre av veckorna ska vi vara husvakter och kommer således att ha ett "eget" ställe att husera i. Vi har stora förhoppningar om att slippa hoppa runt på olika besök och istället kunna bjuda folk till där vi kommer att vara. Vi kommer dock påbörja ledigheten med en väldigt långsam tur neråt landet med diverse stopp, så det kommer ta några dagar. Sen är vi som sagt i västsverige ett tag och efter det ska vi en sväng till Finland. Förr om åren var jag ju där var och varannan sommar, men nu var det över tio år sen sist! Ja, om man inte räknar med den där väldigt höstiga helsingforskryssningen Jan-E och jag gjorde för många åre sen. Därefter åker vi hem och vänder innan vi ska iväg på ett bröllop. Och innan allt det här ska göras ska det planeras resvägar, bokas båtbiljetter, ordna med diverse prylar som skulle vara bra att ha med sig och lite annat smått och gott. Men, oh!, vad jag ser fram emot lite långledigt med familjen! Visst, jag har ju inte lyxen att få betald semester, men med lite sparade slantar och en trevlig skatteåterbäring ska det inte gå någon nöd på oss. Att bara få vara ledig, det längtar jag verkligen efter nu! Och att få äta tapas på Babbel.
 
P.S. Är det någon i sydligare trakter som vill passa på att ses nu i sommar, hojta till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0