2017, del 2

Här kommer del två av mitt 2017 (om nu inte det framgick av rubriken...), alltså maj till augusti.
 
Maj
Den första maj åkte jag och en av mina fantastiska kollegor till Stockholm och tolkade lite första maj-tal, det var ett riktigt litet äventyr och en ego-boost som var välbehövd! I slutet på månaden gjorde jag ett annat jättekul tolkuppdrag: jag teckenspråkstolkade en föreställning med gycklargruppen Mareld! I övrigt vill jag minnas att det var en både kall och solig maj månad. Vi hade dock fint väder under en av vårens höjdpunkter: Leksands medeltidsmarknad. Den här gången jobbade vi lite med att hjälpa till hos Korps, där det nu fanns två Vide:ar, inte ett dugg förvirrande...
 
Så himla glad över att ha fått vara med om de lite ovanligare tolkuppdragen den här månaden!
 
 En bild av en bild av en bild... Även glad åt att det blev en del penna-och-papper-tid för mig.
 
 Även medeltid blev det (även om den här outfiten drar mer åt vikingatid...).
 
Juni
I juni åkte jag till Stockholm en sväng för att delta på ett speltest för ett lajv. Det varade i några timmar men var en riktigt häftig upplevelse, med bra förberedande workshops och olika metatekniker under själva spelet (mer än vad jag är van vid, vilket i och för sig är ganska lite...). Jag var dock inte beredd på hur stark upplevelsen faktiskt skulle bli för min del. Strax där efter åkte vi ner till västsverige och sen var det jobb, jobb, jobb, för både Jan-E och mig. Det innebar en del stress, inte minst eftersom jag hade ett stort lajv att åka på i juli, med massor av förberedelser!
 
När en inte är hemma kan en njuta av att ligga kvar under täcket och dra sig.
 
Västkustselfie.
 
 Lajvprepp, om någon undrar.
Juli
Tack vare insatser från främst Jan-E men också många vänner, blev jag till slut färdig att åka på lajvet. Det var Krigshjärta VIII, ett av mina få större lajv jag varit på. Det blev en väldigt blandad upplevelse för min del, och nu i efterhand finns det en del saker jag skulle gjort annorlunda, men jag är glad över att ha fått uppleva ett stort KH-lajv. Och så tacksam och rörd över all den hjälp och pepp mina vänner ställde upp med! Under juli bevistade vi även ett vackert bröllop och hängde med vänner, vilket gav guldkant åt tillvaron.
 
Foto: Mathias Daniel Tervo
Jag spelade Valerie de Foix på Krigshjärta VIII.
 
 Alltså, naturen <3 Så otroligt terapeutisk på alla sätt och vis.
 
Tydligen var vi inte klara med sjalandet. Japp, kan fortfarande rekommendera det.
 
Augusti
I början av augusti skulle jag ha åkt iväg på min 30 års-present: en resa till Island (jag har fortfarande lite svårt att greppa den presenten...!), men av ganska många anledningar, och efter mycket trixande och fixande och lösande och grubblande, fick jag se mig besegrad av omständigheterna och avboka resan. Den kommer att bli av, men det här var helt uppenbart inte alls rätt tid. Däremot blev det lite ströjobb (både tolkeri men också på PMU i Leksand), sommarliv, besök av mor och far, bärplockande och syltande. I slutet på augusti åkte vi dessutom på en roadtrip som tog oss till vänner i Linköping, ett besök på Kolmården (mesta tiden spenderades på Bamses värld men jag hann också bli lite åksjuk efter ett par åk i den nya, grymma berg-och-dal-banan), stressinförskaffande av finkläder (alltid glömmer en något hemma...) och slutligen bevistade vi ett fantastiskt bröllop med vigsel i fårhage, festivalstämning, mycket kärlek och dans till långt in på natten!
 
Åh, vad jag gillar att bo i vår by! Varje årstid är fantastisk här, men sommaren är något extra.
 
En av de roligare delarna med att sylta: skriva etiketter... 
 
 Ett par fantastiska, nygifta människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0