2017, del 3

September
September kom med umgänge, jobb, barnloppis, sista rättviksglassen och härlig septemberluft - typ som varje september. Det som skilde sig rejält från andra septembrar - och resten av mitt liv hittills - var att jag fick en slags överraskningsuppmuntran: en resa till London! Så oväntat och fantastiskt och rörande! Jan-E var planens upphovsperson, men många fina människor bidrog på olika sätt. Jag och Isabelle åkte tillsammans, åt hotellfrukostar, såg Les Mis och Shakespeare, gick på Portobello Road Market, åt en hel del pubmat, besökte museum och kul butiker och turistade i största allmänhet. Så otroligt tacksam över den resan! London, vilket ställe! När jag sen kom hem var det Jan-E:s tur att fara iväg på sin 30 års-present i Stockholm.
 
Marre, som snart ska titta på Les Misérables - live! - i London, woho!
 
Jo men såatteh... Jag kan ju säga att jag tillät mig själv att vara hyfsat turistig... Så till den grad att jag fotade de klassiska postlådorna (fast det är ju inte lådor... Cylindrar?)
 
Älskar septemberluft!
 
 
Oktober
En månad när vi firade både kanlebullens dag (oh, vad duktig jag kände mig efter den bedriften!) och Leas femårsdag! Vi fick diverse besök, jag njöt av oktobernaturen och så sydde jag en hel del, för även i oktober blev det lajv för min del. Ännu ett KH-lajv: "Det är vår jord". Ett fantastiskt helglajv där jag fick spela en roll som hade anledning att kastas mellan tusen känslor! Fantastiskt! Dock var det ett lajv som verkligen stannade kvar länge, på gott och ont. Dagen efter var det, hur "lajvbakis" jag än var, dags att ta tåget ner till västsverige med barnen. 
 
  
Oktobersol <3
 
 Oktobermorgon.
 
Foto: Anton Hag
 Oktoberlajv.
 
 
November
Efter ett par dagar anslöt sig Jan-E och det blev en knapp vecka i västsverige den här gången. Det var inte många vi hann träffa, men vi hann bli med en till bil, som vi sedan körde hem hela familjen i. Strax efter det flängde jag iväg igen, till Stockholm för att träffa lite vänner där. Ibland är det skönt att komma iväg själv också, om en har möjlighet. Så himla gött att få hänga med vänner, vara lite spontan, hänga till sent på natten och dessutom sova länge på morgonen utan någons fot i armhålan! Resten av november var kyla, fredagsmys, perunarieska, shopping (bläh...), jobb, bibliotek, ved och gräsänka i salig blandning.
 
Stockholmsvisit som ägnades åt att träffa bl.a. Gabbi!
 
  
 Vacker novemberkyla.
 
December
December blev som december brukar bli ungefär. Snö, mörker, julförberedelser i den mån vi orkat, en minskning av jobb kring julafton och framåt, och så lite julfirande och så, vilket blev med goda vänner i år (barn överallt!). Jan-E var på lajv, jag gav blod, vi såg den nya Star Wars-filmen (fast inte samtidigt då) och kring storhelgerna och deras efterdyningar har vi verkligen varit lediga så det står härliga till! Välbehövligt, helt klart. Året avslutades hemma hos oss med en kompisfamilj och en massa mat (som sig bör!).
 
 
Vinteridyll
 
 Vi hade lite julkortverkstad och mina föräldrar fick ett lite internt julkort.
 
 
Ja, det var det året det. Så här i efterhand känns det som ett ganska långt år. Något annat jag sett i efterhand är hur dåligt jag mådde en bra bit in på året, och egentligen har gjort ganska länge. Det var inte förrän jag började må bättre som mitt mående började klarna för mig. Men oh! så härligt det är att faktiskt må bra! Självklart är det inte ett ständigt lyckorus med fluffiga moln och inte ett enda bekymmer i världen, men att faktiskt kunna vara glad på riktigt, mer än för en kort stund, att inte slafsa runt i en enda grå sörja, det är ta mig tusen värt så otroligt mycket!
 
Vad gäller året som ligger framför, det färska 2018, vet jag inte riktigt vad jag har för förväntningar och förhoppningar. Så klart hoppas jag ju att den nya sysselsättningssituationen vi har ska funka, att alla ska få må bra osv, men utöver det? Jag vet redan nu ett par saker av lite större karaktär som jag håller tummarna för det här året, men det här med att ropa hej innan en har hoppat över bäcken osv, så jag håller på dem ett litet tag till innan jag berättar... Sen så låter det väl kanske lite tråkigt, men jag förväntar mig inget storslaget 2018 faktiskt. Allt har sin tid, och just nu tror jag inte det är rätt tid i mitt liv för stordåd och härliga förändringar. Jag önskar istället en trygg och stabil vardag med mycket kärlek. Kanske blir det så, när tillvaron varit gungig ett tag, när det dykt upp lite väl många motgångar - då kanske det är lugn och trygghet som lockar mest? Och jag menar, jag kommer ju att ha tid för allt det andra också, men det är inte rätt tid just nu bara. Jag är glad så länge jag får tillbringa tid med nära och kära och kanske ägna mig åt något kreativt då och då - bara det ger så himla mycket på må bra-kontot! Så, det får vara mina förhoppningar för 2018: kärlek och kreativitet!

Kommentarer
Postat av: E-K

Trevligt att ha lite att läsa på din blogg igen! Det kanske jag skulle ta efter... Hrm...
Och härligt hoppfullt att höra om bättre mående. <3

Svar: Ja, gör det! Det är alltid trevligt att läsa på din blogg, stort som smått.Tack <3
Marre

2018-01-16 @ 20:29:41
Postat av: Helena

Så härligt att du börjat må bra igen! Hoppas ni får ett lugnt och fint år med mycket kärlek. Kram!!

Svar: <3
Marre

2018-02-19 @ 19:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0