Skolstart

Den här veckan verkar det som att de flesta skolor drar igång. Jag tycker om skolstartstider. Det är väldigt mysigt på något sätt. Sommaren börjar plana ut, det är lite mörkare på kvällarna utan att det är så mycket kallare. Sedan blir jag ju ganska nostalgisk, får en skymt av forna skolstarter när det var pirrigt och förväntasfullt, med nya block och en tom almanacka som väntar på att bli ifylld med läxor, möten och annat.

Nu för tiden ser det så klart inte ut som för några år sedan, jag går inte längre i skolan. I alla fall inte på det sättet, nu för tiden är det deltidsstudier på distans. Den här gången blir det Tecknade serier 7,5 hp, det är en litteraturkunskapskurs som kommer ta upp ideologi, genus, skildringar av etnicitet mm. Det ska bli riktigt spännande! Just nu är jag mitt uppe i att hitta all kurslitteratur, vilket är lite som ett detektivarbete.

Nu kom jag på att jag inte berättade hur det till slut gick med den där finskakursen. Högsta betyg. Utan särdeles mycket arbete... Dock hoppade jag över en hel del pluggande och körde på vad jag visste sedan innan istället. Så summan av kardemumman blev att jag inte lärde mig så mycket men att jag tjänade ihop lite högskolepoäng. Vad jag nu ska med dem till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0