Vaverön - fail

Idag hade Jan-E och jag inga planer eller måsten. Vi började stort med sovmorgon och tänkte ta dagen som den kom. Jag tyckte att vi skulle göra en matsäck och sticka till Vaverön, en ö inte långt härifrån som jag haft min möhippa på. Så, efter ett tag var matsäck, handdukar och vattenflaskor nedpackade och vi satt på cyklarna och trampade iväg. Det var perfekt cykelväder, lite molnigt så där. Dock mullrade åskan i fjärran och det såg ut att kunna bli regnigt inom en ganska snar framtid. Jag sa till Jan-E att så länge vi kom till Vaverön torra så spelade ju inte regn någon roll eftersom det finns vindskydd och annat på ön och blir man sedan blöt på hemvägen gör det ju inget.

När vi cyklat några kilometer kom vi fram till stranden där roddbåtarna låg och vi gjorde en mindre trevlig upptäckt: ön var redan upptagen. Flådiga båtar, dunka-dunka-musik, tält och en massa högljudda människor. Suck... Inte är ön så stor så man kan vara ostörd på en annan del av den heller. Jag blev besviken, men inte så värst förvånad. Det är ju trots allt dagen efter studenten och dessutom början på turistsäsongen. Det var inte så mycket mer att göra än att cykla tillbaka.

Då kom det där regnet. Stora blaffor till regndroppar var det. Och det öste ner. Kraftigt. Tur att sommarregn är ganska trevligt ändå. Dessutom var det ett rejält åskoväder. Vi såg sinnesjukt många blixtar och de flesta ganska nära. Det var en riktigt häftigt cykeltur! Även om det var lite mindre behagligt när det började hagla och jag inte hade någon tröja på mig förutom linnet...

Som sagt, sommarregn är trevligt. Och av någon anledning tycker jag att det är ganska kul att bli så där övermåttans blöt. (Visst, det finns gränser, inte är det kul att bli det när man är på väg till jobbet eller har finkläder på sig...) Det behövdes ingen simtur idag.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha! Fy vad det låter jobbigt. Nog för att jag också gillar åska och regn, men vete katten om jag skulle vilja cykla i det vädret. Snygg du är! :P

2011-06-15 @ 22:49:48
Postat av: Marre

Nog var det jobbigt, men rätt kul ändå :) Och visst är jag snygg, vem är inte det när man ser ut som en dränkt och glad katt? ;)

2011-06-16 @ 17:25:33
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0