Kalufsen

Som jag skrev tidigare så har jag lite svårt att få till några frisyrer, undantaget utsläppt hår och hästsvans. Men när jag var och klippte mig (även detta skulle jag kunnat länka till, men det räcker faktiskt om ni bara scrollar ner lite tycker jag) frågade jag frisören om lite frisyrråd till mitt tunga och glatta hår. Ett par tips fick jag faktiskt, bl.a. den där flätan på bilden i nämnda ny-klippt-inlägget. Jag gillar ju som sagt flätor och detta var en lösning på hur jag kan ha någon form av flätfrisyr i mitt hår. Ett annat tips jag fick var en slags "sido-bulle", ni ska få se sen om jag lyckas få till den. Sen är jag ju väldigt lat, så vi får se hur ofta/sällan/aldrig jag kommer försöka mig på olika frisyrer. Men nu har jag i alla fall något att utgå ifrån.

Sen har jag ju ett tag funderat på att klippa av alltihop också. Eller njäe, inte alltihop, men en bra bit i alla fall. Jag har ju haft omväxlande långt och kort hår. Men jag är ju så velig...


Så här såg kalufsen ut i november 2006.
Lite kortare, lite rödare.


När jag ändå rotar runt bland gamla bilder...
En månad senare och jag har fortfarande inte bytt
tröja!

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Så roligt, det där är ju nästan exakt samma frisyr som jag har just nu! :) Fast mitt är lite längre. Verkar som om jag är fem år efter... ;)



sv: Ja visst är det roligt att den filmatiserats! :D Jag har bara läst den första boken. Och nu när jag tänker efter tror jag inte ens att jag läste klart den. Det borde jag absolut göra någon gång. Fast då får jag nog ta och läsa om hela boken, för det är över tre år sedan jag läste den.

2011-03-09 @ 22:44:46
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Marre

Great minds think alike, även när det gäller frisyrer ;)



Jag började också läsa första boken någon gång i mellanstadiet/högstadiet, men tröttnade rätt så fort. Några år senare gjorde jag ett nytt försök och var den gången istället helt såld! Riktigt bra! Nu har jag dock inte läst den på några år, vore spännande att göra det och se om jag fortfarande tycker den serien är lika bra...

2011-03-10 @ 08:59:30
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0