Tomtevinkningen

Jag nämnde nog inte det i år (eller vänta nu, nu är det nytt år, så ifjol menar jag), men det var precis som förra säsongen tomtevinkning i Gagnef dagen innan julafton. Detta var Jan-E:s och mitt andra år som vinkande tomtar. Även om vi inte stod där så värst länge (jag var inte helt kurerad från min förkylning och vi hade en del hemma vi ville baka) så hann vi uppleva en hel del glada människor som vinkade tillbaka, tutade och såg allmänt glada ut.


Till skillnad från förra gången var det hyfsat milt väder och knappt någon snö. Men det var inget hinder! Siffran jag hörde var att vi var 30 pers (i alla fall när Jan-E och jag var där). I år kom dessutom lokalnyheterna på TV4 och gjorde ett litet inslag. Även tidningen var där en sväng.

Detta var tydligen tolfte året som tomtevinkningen i Gagnef genomfördes och jag hoppas helt klart på fler gånger! Och alla är välkomna, så haka gärna på nästa jul och sprid lite julglädje till dem i trafiken!

Kommentarer
Postat av: Helena

Alltså den där tomtevinkningen kommer jag aldrig ihåg!! Till nästa år har jag garanterat glömt det igen :/ Du måste påminna mig! Vi bor ju för bövelen bara ett stenkast därifrån ;)

2012-01-02 @ 21:42:28
Postat av: Marre

Ett säkrare sätt än att be mig att påminna är ju annars att sätta en påminnelse i mobilen, med tanke på kvaliteten på mitt minne ;-)

2012-01-03 @ 16:04:04
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: sandra

hej Marre!



min nya blogg om du var intresserad :)

2012-01-04 @ 09:22:16
URL: http://www.tumblr.com/blog/nifelheims
Postat av: Marre

Intresserad är jag, men när jag klickar på länken tycker den bara att jag ska logga in...

2012-01-04 @ 16:07:39
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0